خير بلدنا
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

ملتقى الزراعيين العرب

الرئيسيةحلوين من يومنا والله I_icon_mini_portalأحدث الصورالتسجيلدخولحلوين من يومنا والله 1737239_sالقرآن الكريم
بحـث

نتائج البحث

Rechercher بحث متقدم
الإبحار
 البوابة
 الفهرس
 قائمة الاعضاء
 البيانات الشخصية
 س .و .ج
 ابحـث
المواضيع الأخيرة
» المهندس(ايهاب كان بيمووووت) يلااااااااااااهوي
حلوين من يومنا والله I_icon_minitimeالثلاثاء فبراير 14, 2012 10:08 am من طرف م/ إيهاب عبد المؤمن

» الواجب ينادي
حلوين من يومنا والله I_icon_minitimeالإثنين يونيو 01, 2009 10:49 pm من طرف عبدالله كامل

» احجز مزرعتك مجانا
حلوين من يومنا والله I_icon_minitimeالخميس مايو 28, 2009 3:29 pm من طرف mon77

» زراعة الخيار في الصوب البلاستيكية
حلوين من يومنا والله I_icon_minitimeالإثنين مايو 25, 2009 3:40 pm من طرف Mnofy

» ترحبوا فيا ولاا روح
حلوين من يومنا والله I_icon_minitimeالأحد مايو 03, 2009 11:16 pm من طرف خالدموسىأبوسنينة

» انا لله و ان اليه راجعون (( نعزي الدكتورة ايمان بوفاة عمها و ندعو الله مخلصين ان يغفر له ))
حلوين من يومنا والله I_icon_minitimeالسبت أبريل 04, 2009 1:22 am من طرف خالد محمد

» ::الشوق جرح جفوني:: ....راااائع
حلوين من يومنا والله I_icon_minitimeالخميس أبريل 02, 2009 6:02 pm من طرف م/ شلبي سعيد

» اعصر/ي مخك وجيب /ي كلمة بدون نقاط......
حلوين من يومنا والله I_icon_minitimeالخميس أبريل 02, 2009 5:27 pm من طرف م/ شلبي سعيد

» الذي أبكي الرسول صلي الله عليه وسلم
حلوين من يومنا والله I_icon_minitimeالخميس أبريل 02, 2009 6:35 am من طرف م/ إيهاب عبد المؤمن

منتدى

حلوين من يومنا والله

م/ إيهاب عبد المؤمن
خالد محمد كمون
6 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
خالد محمد كمون
مشرف

حلوين من يومنا والله Empty
مُساهمةموضوع: حلوين من يومنا والله   حلوين من يومنا والله I_icon_minitimeالخميس يوليو 10, 2008 11:25 pm

بالأمس كنت في القاهرة .. بنت المعز .. ورغم انها ليست المرة الأولي ولا الثانية ولا حتي المرة ال 100 التي ازور فيها القاهرة واتجول في شوارعها الا انها هذه المرة كانت لها طعم ومذاق خاص جدا
فقد كنت علي موعد مع ابووعد كمان اتفقنا منذ شهور ان نتقابل انا وهو والمجموعة كلها بمجرد نزوله لمصر إلا ان باقي افراد المجموعة لم يتمكن من الحضور للقاهرة لظروف خاصة بكل واحد علي حد فباسم ربنا يكرمه ويتجوز.. بيجوز أخوة النهارده ، وهو واقف بيتخيل نفسه في الكوشة .. طيب ياعم ماتتوكل علي الله .. ليه بس الشحتفه دي
وايهاب وشلبي كان المفروض انهم جايين معايا بس أجلوا المشوار للنهارة وبعدين أجلوه لحين ميسرة ، وأنا بقولهم يا جماعة ..هي فوضي .. فكرتوني بإجتماعات المنتدي ؟؟!!!!
اتقابلت انا وبووعد تحت كوبري الفنجري الساعة 2 الظهر والجو كان حااااااااااااااار جدا ياناس ( وده كان العيب الوحيد في اليوم كله الا ان دفيء المقابلة من ابووعد نساني الجو وحرارته )
بصراحة .. اول ما شفنا بعض وتعانقنا اتكلمنا عن هذه الدنيا الغريبة . إحنا لم نر بعض من قبل الا مرة واحده من سنة تقريبا وكنا في وسط مجموعة ودلوقتي انا بقابلة وحاسس كأني بقابل صديق أعرفة من زمان قوي وأكلنا مع بعض عيش وملح ، وربنا يديم الود بيننا
حزنت جدا لما شفت ذراع ابووعد في الجبس بس أقول ايه يستاااااهل حد قاله يلعب الكورة مع العيال علي السلم.. آدي آخرة اللعب مع العيال يابووعد . ربنا يخليهم لك ويخليك ليهم.
بس.. وبعد السلام والكلام توجهنا للحسين وقعدنا هناك ساعة لن انساها أبدا .. عرفت فيها ابووعد ومعدنه الأصيل كواد ابن بلد ..اتكلمنا عن طفولتنا وافكارنا ومشاكلنا والمنتدي وأصدقائنا واتمشينا بعد كده وسط حي الحسيني وابوعد يحكيلي عن ذكرياته والمذاكرة عن الشيخ الشعراوي رحمه الله وكيف كان يداعبهم وهم مازالوا في مقتبل العمر ........
بعد كده كانت الفسحة الرائعة علي موتوسيكل ابووعد ... انا طول عمري بركب بواخر في نيل القاهرة لكن دي أول مرة أركب فيها الهوا ههههههههههههههه .. ركبنا الموتوسيكل وابووعد يدندن بأغنية أم كلثوم فكروني وانا اغني معاه لحد ما وصلنا لهدفنا .... أجمل وأحلي طبق كشري أكلته في حياتي ... والله ماهي مبالغة.... لما كنا في الحسين قلت لأبووعد انا واحشني الكشري المصري فوعدني بإنه حيأكلني طبق كشري محصلش .. وصدق في وعده بإمتياز
وذهب بي لمحل كشري أنيق في حدائق القبة ( محل إقامته )
بعد الغدا قعدنا مع بعض ندردش شوية ونتكلم في شئون منتدانا الحبيب ، وان شاء الله يكون أفضل منتدي زراعي عربي قريبا بجهودنا وكتابتنا
حان بعدها وقت الفراق .. بعد يوم أكثر من رائع لن أنساه ابدا ، ولن أنسي كرم أخينا الغالي كريم وأتمني أن تمر الأيام بسرعة ليرجع مصر الرجوع النهائي آخر العام ليحل ضيفا علي في الأسكندرية علشان نعرف نرد له جزء من كرمه وحسن ضيافته
تروح وترجع بالسلامه يا أخينا الغالي
وأشكرك مرة تانية علي اليوم الجميل ده ( رغم اني عارف انك حتقوللي مافيش شكر بين الإخوة )
والف مبرووووك لعلي عاصم عريسنا وعريس المنتدي
م/ إيهاب عبد المؤمن
مهندس زراعي
م/ إيهاب عبد المؤمن

المزاج : كموني

مُساهمةموضوع: رد: حلوين من يومنا والله   حلوين من يومنا والله I_icon_minitimeالخميس يوليو 10, 2008 11:56 pm

ياااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا بختكم

منك لله ياخالد ياكموووووووووووووووووووووووووووووووووووووون

أشوف فيك يوم كسبرة

قلتلك استني

روحت عشان تركب الموتسيكل لوحدك

إخص

عامل فيها مخرج الكيت كات

وكان مين اللي سايق

إوعي تقول أبو وعد يافشار

عشان ذراعه طبعا

عامة ماحدش هيخلص عليك غيري

ميعادنا في الإسكندرية إن شاء الله

ونهايتك في بير مسعود

هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
ابوعمر
مدير شلبي وبس

مُساهمةموضوع: رد: حلوين من يومنا والله   حلوين من يومنا والله I_icon_minitimeالجمعة يوليو 11, 2008 7:47 am

جميلة هذه اللقاءات ربنا يهنيك يا ابوسلمى وعقبال عندك يا ابو حازم وابو محمود باسم وابو منة والجميع واحلى طبق كشري و تحلي بليلة واذا في اسكندرية كنت قلتلك من عند صابر على ايامنا يمكن الان حفيد صابر
اما انت يا ابو وعد احييك على استضافتك لخالد وسلامتك الف سلامة و ان شاء تشفى سريعا وهكذا توقعتك دون ان اقابلك فكريم الاخلاق يجب ان يكون هكذا ولكن خلي بالك من صحتك وبلاش الموتورسيكل الان
تحياتي للجميع
عبير
مشرفة
عبير

المزاج : في ذهول

مُساهمةموضوع: رد: حلوين من يومنا والله   حلوين من يومنا والله I_icon_minitimeالجمعة يوليو 11, 2008 12:56 pm

أحييكم جميعا إخوتي
ربنا يديم المعروف إن شاء الله
والله هي صحبة حلوة وصداقة جميلة وأخوة دائمة
وأنا هنا في بلدي المغرب أعتبر نفسي أختا لكم جميعا
ويسعدني كثيرا أن أسمع أن إخوتي في الله سعداء فرحين
وإن كان قد أحزنني فعلا ما علمته عن مرض أخي أبي وعد
الأمر الذي ذكرني بمرض أبي وعد في السنة الماضية وهو مسافر لقضاء عطلته
بجانب أسرته ولزيارة بلده العزيز
أرجو لك أبا وعد الشفاء العاجل إن شاء
هو قدر الله سبحانه واختبار منه تعالى
والمؤمن مصاب

ألف لا بأس عليك أبا وعد
أرجو لك بقية عطلة سعيدة وسط أهلك الكرام
سلامنا لهم جميعا .
م/ شلبي سعيد
المدير العام
م/ شلبي سعيد

المزاج : في تحسن وربنا يسترها

مُساهمةموضوع: رد: حلوين من يومنا والله   حلوين من يومنا والله I_icon_minitimeالجمعة يوليو 11, 2008 6:25 pm

الللللللللللللللللللللللللللللللللللللللله عليك خالد
رحلة سعيدة ياعم
كان نفسي والله
لاكن السبب ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
المهم اوقات سعيدة ويوم سعيد
ادام الله علينا هذة الصداقة في الله
وجعلها خاصة صادقة
وجعلنا قريبن من بعضنا
ونسال عن بعضنا في السعادة والالم
(اقول لباسم اعزمني علي الفرح بتاعك وهتشوف اللي عمرك ماشفته)
ههههههههههههههههههههههههه
هههههههههههههههه
ولكم جميعا تحياتي
خالد محمد كمون
مشرف

مُساهمةموضوع: رد: حلوين من يومنا والله   حلوين من يومنا والله I_icon_minitimeالسبت يوليو 12, 2008 1:17 am

هههههههههههههههههههه
تصدق بقي يا ايهاب ان ابووعد هو اللي كان سايق الموتوسيكل ، وكان شكلنا انا وهو فعلا كنا عاملين زي شريف منير ومحمود عبد العزيز في الكيت كات وده اللي كان مطمني شوية يعني محمود عبد العزيز ساق الموتوسيكل وهو أعمي ابووعد مش حيعرف يسوق وهو بذراع واحدة ، بس وقلتله توكل علي الله ياعم بس ما تسوقش فيها أوي ، وأول ما ابووعد قاللي اركب قلتله يا لهوي هو انت اللي حتسوق قاللي يابني اركب انا حوديك " حدايق القبة " قلتله يا عم انت مش حتدايق القبة انت حتدايقني أنا شخصياً ..!!!
وبعدين بقولك يا ايهاب انت وشلبي انتوا اللي منكم لله يعني لو كنا اتجمعنا سوا كنا قضينا يوم من أحلي الأيام والله بس إن شاء الله تتعوض ونجمع كلنا سوا
ويارب يا بروفسير تكون الظروف تسمح وتتجمع معانا في مصر.. أو إحنا نجيلك فلسطين ...؟؟؟!!!!!
كريم يحيى
المؤسس
كريم يحيى

المزاج : كما هو الأمس وغدا

مُساهمةموضوع: رد: حلوين من يومنا والله   حلوين من يومنا والله I_icon_minitimeالثلاثاء يوليو 15, 2008 6:31 pm

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

الموضوع أصبح أن بييننا قاص لا يستهان به وهو المهندس خالد كمون عمل سيناريو جميل للقاء

وفعلا كان لقاء ممتع وفرحت جدا بلقاء أخ وشقيق أعتز به وكنت أتمنى أن ألتقى ببقية الأخوة ولكن

الظروف لعبت دور فى غير صالحنا والحمد لله على كل شئ وأن شاء الله اللقاءات القادمة اكثر

أما عن الموتوسيكل فكانت صدفة أنى تركته عند الميكانيكى من قبلها بيوم وكان لازم أخذه للمنزل

وبعدين أنا اللى علمت الشيخ حسنى السواقة واللى خالد مكنش يعرفه أن الموتوسيكل ممكن يستعمل

أتوماتيكى زى السيارات وهى كانت فرصة أختبر جرأة خالد ونضاله فى سبيل المنتدى وطبق الكشرى

أبو شطة مولعة ناااااااااااااااااار
http://buwaad.maktoobblog.com/

حلوين من يومنا والله
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-