ملتقى الزراعيين العرب
 
الرئيسيةبحـثالتسجيلدخولالقرآن الكريم
بحـث
 
 

نتائج البحث
 
Rechercher بحث متقدم
الإبحار
 البوابة
 الفهرس
 قائمة الاعضاء
 البيانات الشخصية
 س .و .ج
 ابحـث
المواضيع الأخيرة
» المهندس(ايهاب كان بيمووووت) يلااااااااااااهوي
الثلاثاء فبراير 14, 2012 10:08 am من طرف م/ إيهاب عبد المؤمن

» الواجب ينادي
الإثنين يونيو 01, 2009 10:49 pm من طرف عبدالله كامل

» احجز مزرعتك مجانا
الخميس مايو 28, 2009 3:29 pm من طرف mon77

» زراعة الخيار في الصوب البلاستيكية
الإثنين مايو 25, 2009 3:40 pm من طرف Mnofy

» ترحبوا فيا ولاا روح
الأحد مايو 03, 2009 11:16 pm من طرف خالدموسىأبوسنينة

» انا لله و ان اليه راجعون (( نعزي الدكتورة ايمان بوفاة عمها و ندعو الله مخلصين ان يغفر له ))
السبت أبريل 04, 2009 1:22 am من طرف خالد محمد

» ::الشوق جرح جفوني:: ....راااائع
الخميس أبريل 02, 2009 6:02 pm من طرف م/ شلبي سعيد

» اعصر/ي مخك وجيب /ي كلمة بدون نقاط......
الخميس أبريل 02, 2009 5:27 pm من طرف م/ شلبي سعيد

» الذي أبكي الرسول صلي الله عليه وسلم
الخميس أبريل 02, 2009 6:35 am من طرف م/ إيهاب عبد المؤمن

منتدى

شاطر | 
 

 لراحة ستات البيوت

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
عاشق المكافحة
مهندس زراعي
avatar

عدد الرسائل : 146
تاريخ التسجيل : 27/03/2008

مُساهمةموضوع: لراحة ستات البيوت   الأحد أغسطس 03, 2008 1:06 pm

بسم الله الرحمن الرحيم

طبعا ستات البيوت كان مصطلح تم اكتشافه على يد العالم الايفوارى ( أدون سى السيد )

سنة 12 قبل النوم

ست البيت اطلق قديما على مخلوق اسمه الانثى وهذا المخلوق انقرض مع ثورة يوسف خورى فى فيلم كتكوت

كانت الست قديما تكنس وتمسح وتشطف وتغسل ..........الخ
( لمعرفة باقى المهام يرجى مراجعة كتاب الانثى الحجرية على معابد الفراعنة بالسادس من اكتوبر قبل الكوبرى )

عكس ستات اليومين دول
فهن لا يعملن نهائيا الا بعض المهام الطفيفة مثل
الثرثرة و الهمهمة والكركرة واحيانا فى بعض المناسبات السعيدة يقمن بالشبشبة

كان منزل المراة قديما نظيفا خفيفا تحفوه الابتسامات والضحكات واحيانا الافشات

اما حاليا فتم تعيين وزير داخلية فى كل منزل

ونستعرض بعض مشكلات المرأة المعاصرة ومحاولة حلولها

العنكبوت المنزلى

مكافحته قديما كانت سهلة وذلك باستخدام الزعافة او المقشة واحيانا الشبشب وهى طرق رخيصة واقتصادية جدا
اما الان لم تعد تلك الطرق مجدية نظرا لتكون مناعة للعنكبوت ضد تلك الطرق
او الله اعلى واعلم ممكن الست نفسها هى اللى تكون عندها بلادة من العنكبوت واصبح مستانسا لها
ولمحاولة حل تلك المشكلة للرجال فقط

العنكبوت يفضل الاماكن المهجورة
لذا لابد من عمل اعلان للهجرة الى تلك الاماكن
وطبعا الشباب الضايع هو اللى هيقدم فيها ولما يتجمعو ولع فى البيت ومنها تخلص من مراتك ومن الضياع ومن مشكلة البطالة
بس حافظ على العنكبوت عشان هو سر سعدك

الحل التالى
العنكبوت يفضل السقف عشان يعشش فيه
هد البيت وهات عااااااليه واااااااااااااطيه بذلك يصبح العنكبوت على الارض وعشان تتخلص منه هات عشرين تمساح جعان وكمان 3000 حية كوبرا واحبس مراتك معاهم
لو مراتك اتاكلت يبقى فضل ونعمة من ربنا
ولو مراتك اكلت التماسيح والكوبرا يبقى لازم تطمن على العنكبوت؟؟؟؟؟

وكمان تخاف على نفسك

للحديث بقية
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
م/ شلبي سعيد
المدير العام
avatar

عدد الرسائل : 910
العمر : 37
المزاج : في تحسن وربنا يسترها
تاريخ التسجيل : 30/05/2008

مُساهمةموضوع: رد: لراحة ستات البيوت   الأحد أغسطس 03, 2008 6:37 pm

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
الاستاذ الفاضل/ عاشق المكفحة
انت كدة فكرت الستات بماضيهم اللي هن عاوزين ينسوة بس للاسف
الماضي محفور بداخلهن (لية مشعارف)ممكن حد يجاوبني؟

انت كدة فكرتهم يالسرير النحاس ابو ناموسيةهههههههههههه
والزير والقلل اللي كانو بيجيبوها في الجهاز
وكمان الكوز والمشرب ابو ودنين


جاي انت كمان تقوللهم العنكبوت

عنكبوت مين ياعم باسم
قول ابو رجل مسلوخة ام اربعة واربعين

دة علشان تبقي محصن نفسك منهم
اسال مجرب ولاتنسي الطبيب

هههههههههههههههههههههههههههه
هههههههههههههههههههههههههههه

احنا ريحناهم وجبنالهم المكنسة الكهربائية
لاكن هن مصممين علي المقشة البلح والقحف الجريد
ده ابلغ دليل علي ان الماضي محفور فيهن؟؟؟؟؟؟
هههههههههههههههههههههههههه
وجبنا الثلاجةة ام بابين وبردة عاوزين المية من الزير
وجبنا لهم المروحة والتكيف
وهن بردة عاوزين يمسكو المنشة

قوللي انت بقي هن اللي مابيحبوش الراحة
تريحهم يتعبوك
تتعبهم يريحوك
يبقي الراجل
جالة الضغط والسكر
والامراض الاسيوية وكمان الاوروبية
كل دة من اية
علشان راحة الست



كلمة في سرك ياباسم


اوعي اوعي اوعي تتجوز
خليك كدة حر طليق
ولاشعر راسك يبيض
وكمان هتشتري كل شهرين طقم
وتاكل وتشرب


وانت ممكن تراجع نفسك وخططك لو دخلت علي الرابط دة

http://khairbaladna.yoo7.com/montada-f8/topic-t173.htm?highlight=%c7%e1%cd%e4%ed%e4+%c7%e1%ed+%c7%e1%da%d2%e6%c8%ed%c9

_________________


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
كريم يحيى
المؤسس
avatar

عدد الرسائل : 496
العمر : 53
المزاج : كما هو الأمس وغدا
تاريخ التسجيل : 27/03/2008

مُساهمةموضوع: رد: لراحة ستات البيوت   الأحد أغسطس 03, 2008 7:09 pm

سلام قولا من رب رحيم




شوفوا بقى يا شباب حرام عليكم أنا ضيف خفيف لطيف بعدين يقولوا أنا معادى للسامية أقصد المرأة

أما يا عم باسم عن ست البيت رحمة الله عليها ولو أنه يوجد بقية قليلة منها ولم تنثر إلى الآن وتعمل

جهات دولية للحفاظ على البقية بوضعهن فى محميات طبيعية فى بعض الأحياء الشعبية وإحاطتهن

برجال من عينة سى السيد وبعدهن كل البعد عن ما يشابهون قاسم أمين فى أفكاره التى سممت عقل

المرأة وخدعتها بفكرة المساواة وكان جل أهتمامها بالمساواة من أجل عيون البنطلون الجينز والبادى

المرفوع فوق الصرة الله المستعان على ما نراه اليوم فى هذا الزمن ورحمة الله على أمى ست البيت

أقصد ملكة البيت لأن ست البيت زمان كانت ملكة بحق فهى حاكمة وآمرة فى بيتها ملكة متوجة على

عرش الحب والأحترام والحنان المتبادل يووووووووووووووووووه يا باسم أنت مشكلة وأنا مش ناقص

مشاكل مع الحريم يا بنات أنا مليش دعوة باسم بيعمل كده لأنه لسه طاير لكن لو وقع هيتغير فكره

ويبقى جانتى خالص وفيوكنة سلام أنا أيه اللى دخلنى هنا الله يستر ومراتى متشوفش ردى





_________________
فى كل توب أبيض نقط سوده ولا حد فينا من الذنوب معصوم

مخلوقة فينا الحيرة مقصودة للأختيار وإيماننا بالمقسوم



كبار القوم أطفالها
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://buwaad.maktoobblog.com/
عاشق المكافحة
مهندس زراعي
avatar

عدد الرسائل : 146
تاريخ التسجيل : 27/03/2008

مُساهمةموضوع: رد: لراحة ستات البيوت   الإثنين أغسطس 04, 2008 3:13 pm

والله زمان يا رجال

اخيرا سيتم تكوين الاتحاد العام لمحاربة الحريم

طبعا رئيس التنظيم سى ابو وعد
ومعاه المساعد الايمن سى شلبى


ربنا معانا يا رجال
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
كريم يحيى
المؤسس
avatar

عدد الرسائل : 496
العمر : 53
المزاج : كما هو الأمس وغدا
تاريخ التسجيل : 27/03/2008

مُساهمةموضوع: رد: لراحة ستات البيوت   الخميس أغسطس 07, 2008 5:23 pm

والله صدق المثل القائل الجبن سيد الأخلاق

يا ؟

ولا يلاش لك حق انت مازلت طائر فى الجو

عاليا لك مليون عش تحط عليه أما نحن يا عينى

علينا هو عش واحد وأوعى تتحرك

_________________
فى كل توب أبيض نقط سوده ولا حد فينا من الذنوب معصوم

مخلوقة فينا الحيرة مقصودة للأختيار وإيماننا بالمقسوم



كبار القوم أطفالها
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://buwaad.maktoobblog.com/
عاشق المكافحة
مهندس زراعي
avatar

عدد الرسائل : 146
تاريخ التسجيل : 27/03/2008

مُساهمةموضوع: رد: لراحة ستات البيوت   الخميس مارس 26, 2009 11:43 pm

والله يا ابو وعد انا عاذرك جدا جدا جدا

لااعتقد انك ممكن تعشش فى عش واحد زى العنكبوت

ودا مؤشر خطير فمن الواضح انك تاثرت بالعنكبوت واصبح مستانسا بالنسبة لك
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

وربنا يسترها عليا لما اقابلك انشاء الله

_________________
وقل رب زدنى علما"
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
المهند حرفوش
عضو
avatar

عدد الرسائل : 8
المزاج : مبسووووط
تاريخ التسجيل : 29/03/2009

مُساهمةموضوع: رد: لراحة ستات البيوت   الإثنين مارس 30, 2009 8:16 am

ههههههههههههههه ههههههههههههه هههههههههههههههههه

شكلنا كده هانعمر مع بعض ياجماعه الخير

صحبة زي العسل

وحيث كده بقى

المهندس العاشق للمكافحة

واكيد صاحب الخبرة في هذا المجال

اكيد لدية طريقة ....انا عندي اول حل ماتتجوزش اصلا

وان كان ولابد

عايزين برنامج مكافحة محترم

وخيلها مبدأيا برنامج وقاية

فدرهم وقاية خير من قنطار علاج
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
م/ شلبي سعيد
المدير العام
avatar

عدد الرسائل : 910
العمر : 37
المزاج : في تحسن وربنا يسترها
تاريخ التسجيل : 30/05/2008

مُساهمةموضوع: رد: لراحة ستات البيوت   الأربعاء أبريل 01, 2009 11:17 pm

المهند باشا


شكلك كدا هتكون معانا ضد النسوااااااااااااااااااااااااااااااان

وكدا ذ\دنا واحد عدو للمراة
الي الامام دائما
ههههههههههههههههههههههههههههه
ههههههههههههههههههه
ههههههههههههههههه


ربنا يجعل كلامنا خفيف عليهم

_________________


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
م/ إيهاب عبد المؤمن
مهندس زراعي
avatar

عدد الرسائل : 361
المزاج : كموني
تاريخ التسجيل : 29/03/2008

مُساهمةموضوع: رد: لراحة ستات البيوت   الخميس أبريل 02, 2009 5:15 am

ههههههههههههههههههههههههههههه

باسم حبيبي ماخدتش بالك أبا وعد قال إيه

والأخ المهند طلب إيه

أولا أبووعد قال البادي فوق الصرة

وعندنا في شك بين الموضوع ده وبين عفن الصرة في الموالح وخاصة البرتقال أبوصرة

ثانيا طلب الأخ المهند برنامج وقاية ومكافحة محترم

فياريت البرنامج بتاعك يشمل مبيد ثنائي التأثير

مبيد يجيب البادي الدقيقي والبادي النوالي الزغبي

ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

_________________
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
 
لراحة ستات البيوت
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
خير بلدنا :: المنتدياتالعامة :: تحت الجميزة-
انتقل الى: